Larisa Iordache şi Diana Bulimar, ‘armele secrete’ ale lotului de gimnastică pentru JO de la Londra

FOTO:Prosport

Larisa Iordache şi Diana Bulimar sunt armele secrete ale lotului feminin de gimnastică la Jocurile Olimpice de la Londra 2012. ProSport ţi le prezintă pe cele două puştoaice care alături de experimentatele Sandra Izbaşa şi Cătălina Ponor pot menţine România pe podiumul olimpic la echipe.

Sunt minione (Larisa are 1.47 m, iar Diana, 1,38 m), dar au o inimă mare. Vin din oraşe diferite, Bucureşti (Larisa), respectiv Timişoara (Diana), sunt ambiţioase şi împart aceeaşi cameră şi aceeaşi pasiune pentru gimnastică. Larisa şi Diana s-au cunoscut în 2007, la lotul de junioare de la Oneşti şi s-au împrietenit fără să ştie care le vor fi paşii spre performanţă. “Suntem ca o familie, ne ştim de atâţia ani, muncim împreună, ştim tot una despre cealaltă, ce sperăm, ce visăm, suntem ca două surori“, explică Larisa. O perioadă s-au antrenat împreună, au urcat la braţ în lotul de la Deva şi s-au bătut cu rusoaicele pentru podiumul european la Birmingham în 2010, iar argintul de atunci le-a ambiţionat şi mai mult. “Nu ne este frică de Rusia. Şi ele sunt tot fete, fac tot gimnastică, de ce n-am avea ambiţia şi determinarea lor!? Ne antrenăm la fel, elementele sunt aceleaşi pentru toţi“, spune apăsat Diana.

Etapa de la Izvorani
Tot împreună au făcut saltul la lotul mare de la Izvorani în septembrie 2010, însă aici totul s-a schimbat. Diana a suferit o intervenţie chirurgicală la genunchi, survenită prin uzura cartilagiilor şi a avut nevoie de şase luni de recuperare, o perioadă în care Larisa i-a fost cel mai important susţinător. “A fost greu, pentru că orice accidentare te trage în spate, dar am mers mai departe cu gândul că mai am multe de arătat. La un moment dat, recuperarea se suprapunea cu antrenamentele şi oboseala era destul de mare, dar am avut sprijin din partea tuturor“, istoriseşte Didi, cu ochii la Larisa.

Succes maxim la FOTE
După antrenamente şi mii de repetiţii, Diana îşi făcea în octombrie anul trecut debutul la senioare, în echipa României la Mondialele de la Tokyo. De aici totul a reintrat în normal.
De partea cealaltă, Larisa încă mai savura succesul de la Festivalul Olimpic al Tineretului European unde a urcat pe podium la absolut toate aparatele, legând trei medalii de aur cu două de argint. Erau iarăşi împreună, în antrenamente şi în cameră împărţind acelaşi vis: podiumul olimpic la Londra. Un vis pentru care fac echipă!

——————————————————————————————————————

Maratonul întrebărilor pentru Didi şi Pici

APARATUL PREFERAT
Larisa: “La mine sunt toate patru, încerc să le iubesc pe toate la fel de mult”
Diana: “Solul”

CONCURSURILE
Larisa: “La Cupa Americii am avut o evoluţie bună, ceea ce m-a motivat, iar la Doha a fost un pic mai greu cu acea ratare la bârnă, dar am trecut peste acea greşeală. Încerc să fiu constantă pe aparate şi să curăţ cât mai mult exerciţiile”
Diana: “La Doha a fost bine pentru că nu am ratat, dar se poate şi mai bine, pentru Europene, dar pentru Olimpiadă mai am mult de muncă. Mă motivează mai mult evoluţia de acolo pentru că am văzut şi arbitrele cum au punctat, am văzut unde am pierdut la note”

O RATARE LE AMBIŢIONEAZĂ
Larisa: “Te motivează mai mult, te face mai ambiţioasă, dacă ai ratat ştii la ce ai greşit şi pe viitor încerci să corectezi asta şi să nu mai păţeşti acest lucru”
Diana: “Nu-mi plac ratările. E frustrant să mergi să te baţi pentru podium, să te pregăteşti atât şi să se ducă totul într-o secundă. Încerc să întorc pe toate feţele cum de am ajuns la o ratare”

PORECLE: PICI ŞI DIDI
Larisa – “Pici”: “Mama îmi spunea aşa, fiind foarte rapidă, apoi la junioare eram cea mai mică dintre toate. A mai venit şi de la Picioruş pentru că aveam picioarele lungi şi pentru că era prea lung numele a rămas Pici”
Diana – “Didi”: “Eram destul de multe Diane la lot şi pentru a ne putea deosebi antrenorii ne-au zis la fiecare în alt fel. Eu am rămas Didi pentru că eram mai mică”

CUM SE PERCEP UNA PE CEALALTĂ
Larisa: “Diana e o fată ambiţioasă, puternică, ştie ce îşi doreşte şi dacă îşi pune în cap ceva îşi îndeplineşte”
Diana: “Larisa e foarte ambiţioasă, luptă pentru ce îşi propune şi e o prietenă bună, ar face orice pentru tine, să te ajute”

PRIETENE, DAR ADVERSARE
Larisa: “Întotdeauna am zis că cel mai bun să câştige. Nu pot spune că e rivalitate între noi pentru că fiecare dă ce are mai bun şi antrenorii hotărăsc”
Diana: “S-a întâmplat deja să concurăm una împotriva celeilalte pentru medalie şi niciodată nu ne-am purtat pică dacă a câştigat cealaltă. Dimpotrivă, asta ne-a ambiţionat şi mai mult. Într-o prietenie nu există răutate sau invidie”

CE APRECIAZĂ LA CEALALTĂ
Diana: “Chiar dacă este în concurs ea mă încurajează pe mine sau mă ajută să pregătesc bara la paralele, chiar dacă ea urmează. Are grija ei, dar îmi duce şi grija mea”
Larisa: “Chiar dacă ar fi într-o pasă proastă, te ajută, niciodată nu te refuză, te ajută, te sprijină, este un ajutor pentru mine, pentru colege”

AJUNG DE LA MATEMATICĂ LA GIMNASTICĂ
Larisa: “Vorbim numai de gimnastică, adică dacă începem cu şcoala, cu matematica, tot la gimnastică ajungem. «Auzi, da’ ai văzut că am greşit acolo, ce zici, cum să fac»”
Diana: “Faptul că stăm împreună ne ajută. Parcă ne motivăm şi ne încurajăm una pe alta, suntem ca două surori”

SE CONTRAZIC, DAR NU RĂMÂN SUPĂRATE
Larisa: “Uneori ne contrazicem, după care una îşi dă seama că a greşit, îşi cere scuze şi apoi a trecut totul”
Diana: “Nu e o ceartă în care zici gata, nu mai vorbesc cu tine şi stai o lună-două supărată. Sunt certuri mici”

AJUTOR DE LA PONOR
Larisa: “Eu nu am vrut să ştiu foarte multe despre cum e să fii acolo pentru că vreau să trăiesc singură acele momente. Ne-au mai zis colegele mai mari, dar vreau să aflu totul acolo”
Diana: “Eu sunt mai curioasă de fel, am cerut cât mai multe detalii ca să ştiu cum va fi. Cătălina (n.r. – Ponor) mi-a mai zis cum a fost, ca să ştiu la ce să mă aştept”

LONDRA 2012
Larisa: “Mai e de muncă, în perioada următoare cred că ne vom concentra mai mult pe siguranţă. Îmi doresc o medalie cu echipa şi… Ce gimnastă nu-şi doreşte o medalie olimpică pe aparate, îmi doresc şi sper că se va întâmpla”
Diana: “Urmează perioada în care vom lucra la acurateţe. Îmi doresc o medalie cu echipa, dar şi una la sol, şi îmi doresc să mai ridic dificultatea la acest aparat”.

Sursa: Prosport.ro

Leave a Reply

