Diana Bulimar şi Raluca Haidu, gimnastele de echipă ale României


Echipa feminină de gimnastică a României a devenit sâmbătă, la Bruxelles, campioană europeană. În formula Larisa Iordache, Cătălina Ponor, Sandra Izbaşa, Diana Bulimar şi Raluca Haidu, România a câştigat eternul duel cu Rusia. Dacă primele trei gimnaste s-au remarcat şi în finalele pe aparate unde au cucerit câte un titlul european, ultimele două au fost adevăraţi oameni de echipă, ajutând prin evoluţiile lor ca România să urce pe podium. “Didi” şi “Pitic” au vorbit ieri, la întoarcerea în ţară despre ce a însemnat acest concurs pentru ele.

Diana Bulimar (16 ani) a ajutat echipa la CE la trei aparate, bârnă, sol şi paralele. O evoluţie sigură şi constantă ce a făcut ca “Didi” să fie deschizătoarea României pe cele trei aparate atât în calificări, cât şi în finala pe echipe. Mai mult, gimnasta din Timişoara a obţinut nota a patra la bârnă, 14,900 şi a şasea la sol, însă nu a putut urca în finale la cele două aparate, fiind devansată de Larisa Iordache şi Cătălina Ponor (doar două gimnaste din aceeaşi ţară se califică în finale).

Didi, cum a fost concursul?
Am avut puţine emoţii, dar mi-au trecut pe parcursul concursului şi până la urmă a fost bine.

Ai fost a treia româncă în finalele la bârnă şi sol…
Acest lucru mă motivează şi mai mult să prind finalele, să am note mai mari şi să îmi corectez integralele. M-am bucurat pentru colegele mele că suntem o echipă şi dacă mă voi antrena mai mult şi voi munci mai mult, voi ajunge la fel de bune ca ele.

Ţi-a fost greu să intri prima în concurs la cele trei aparate?
Nu. Îmi place să fiu prima pentru că mă simt cel mai bine, îmi plac acele emoţii de concurs, îmi place să concurez şi ştiu că dacă fac bine dau încredere şi echipei, ceea ce e foarte important.

Ai avut emoţii la paralele?
Nu au fost foarte mari. Mi-am spus că trebuie să îmi fac exerciţiul excat ca la antrenamente, să mă gândesc că sunt în sală la Izvorani şi nu e nicio presiune. Trebuia să stăm pe aparat şi totul era bine.

La ce te-ai gândit în timp ce urma să se afişeze nota Larisei la sol?
Să se schimbe tabela şi să trecem noi pe locul 1, eram cu ochii acolo. A fost foarte frumos, a fost un moment unic şi sper să mai trecem prin astfel de clipe.

La Londra vei merge tot cu aceste trei aparate?
Da, însă sper să mai adaug puţin pe integrale, să măresc dificultatea, să am exerciţii mai bune.

La junioare ai făcut şi individual compus. Te gândeşti să te întorci pe patru aparate?
Da, îmi doresc asta. Trebuie însă să lucrez mai mult săritura. Este un obiectiv de viitor, după Jocurile Olimpice sper să lucrez pe toate aparatele.

Ce urmează?
Antrenament, corectare şi Jocurile Olimpice de la Londra.
[…]

Sursa: ProSport

Leave a Reply

